Cevizin faydaları

Cevizin faydaları

Beyni güçlendiren, vitamin ve protein deposu olan cevizin insan sağlığına pek çok farklı yararı bulunuyor.
0.0 (0 oy)

Cevizde bulunan yüksek orandaki omega 3 yağ asitleri kalp hastalıklarını, diyabeti, yüksek kan basıncını ve klinik depresyonu azalttığı bilinmekte ve günde 3-5 adet ceviz tüketilmesi önerilmektedir.

  • Ceviz tüketimiyle kandaki kolestrol oranı seviyesi düşüyor ve kalp atışlarındaki düzensizlik önlenmiş oluyor.

  • İçerdiği fosfor ve kalsiyum sayesinde zihin yorgunluğunu gideriyor,  kemik yapısını ve dişleri güçlendiriyor.

  • Potasyum açısından da zengin olan ceviz,sinirlerin uyarımı ve kan dokusu için de gereklidir.

  • İçerdiği magnezyum sayesinde  kasları rahatlatıcı özelliği de bilinmektedir.

  • Kırmızı kan hücrelerinin biçimlenmesine,akciğerlerden dokulara  oksijen taşınmasına yardımcı olan ve kansızlığı önleyen demir açısından oldukça zengin bir besin maddesidir.

  • Cevizdeki  fitosteroller, kalın bağırsak, göğüs ve prostat kanseri gibi kanser türlerinden koruma sağlıyor ve bağışıklık sistemini güçlendiriyor.

  • Cevizin antioksidan özelliği dolayısıyla kardiyovasküler ve sinir sistemine zarar veren parkinson ve alzheimer gibi çok kuvvetli hatalıkların gelişimini erteleyebileceği veya azaltabileceği ileri sürülüyor.

  • Cevizdeki yağ profili, fitostroller ve magnezyum safra taşı olusumunun önüne geçiyor.