Diş sağlığınızı koruyun!

Diş sağlığınızı koruyun!

Diş sağlığınızı koruyabilmek için yalnızca günde 2 kez dişlerinizi fırçalamanın yeterli olacağını düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz demektir.
0.0 (0 oy)
Ağzımızda bulunan bakteriler asit üretmektedir. Bu asitler diş çürümelerinin başlıca nedenidir. Karbonhidratlı gıdalar ve şekerli içecekler daha fazla diş çürümesine sebep olmaktadır. Diş çürüklerinin önlenmesi için Beslenmenize dikkat etmeniz gerekirken diş fırçalamalarını kesinlikle ihmal etmemelisiniz.

diş sağlığı

Tükürük diş çürümelerini önlemede büyük rol oynamaktadır. Tükürükte bulunan ve tampon vazifesi gören maddeler bakterilerin ürettikleri asidin seviyesini düşürerek korumaktadır. Diş çürüklerinin önlemesi için öğün aralarında mutlaka 2-3 saat ara verilmelidir. Diğer bir öneri de yemekten sonra 20 dakika kadar sakız çiğnemek tükürük miktarını arttırarak dişlerin temizlenmesine ve mineral kaybının önlenmesini sağlar. Diş çürüklerinin önlenmesi için birkaç basit öneriyi hatırlatalım.

Dengeli beslenme alışkanlığı, yani karbonhidratlı yiyecek ve içecekleri azaltmak, yeme- içme alışkanlığını en aza indirmek. Dişleri her yemekten sonra fluorlu bir diş macunu ile güzelce temizlemek. Fluorlu diş macunu ve gargara dişlerin onarılmasına yardımcı olmaktadır. Tabii ki periyodik aralıklarla diş hekimi kontrolleri yaptırılmalıdır. Diş çürüklerinin önlenmesi vücut sağlığı için de büyük önem taşımaktadır.