Nasıl kilo alırım

Nasıl kilo alırım

Sağlıklı bir şekilde vücut dengenizi koruyarak kilo almak istiyorsanız rehberimizi okuyabilirsiniz.
0.0 (0 oy)
Kilo almak biyolojik olarak vücudumuzun sindirim sonrasında ihtiyaç fazlası besin maddelerini depolamasıyla gerçekleşir. Zaman içerisinde bu birikimler yağ dokularına dönüşerek vücudun çeşitli bölgelerinde toplanmakta ve bireyleri rahatsız etmektedir.

Kiloların artışıyla kasların etrafını sarmalayan yağ dokuları zamanla kişinin hareket kabiliyetini kısıtlamakta, fiziksel rahatsızlıklarının yanı sıra depresyona kadar gidebilen psikolojik bunalımlara da yol açmaktadır.

Kişinin kilo almasını sağlıksız olarak etkileyerek, kas doku yerine yağ doku gelişimi şeklinde kilo alınmasına sebep olan bazı etkenler vardır. Bu etkenler listesinin başında günümüzde tüketimi artan cips ve bisküviler gibi yağlı ürünlerin, kızartmaların ve fast food tarzı beslenmenin yüksek kalori ve yağ oranları gelmektedir.

kilo alma

Sağlıksız kilo alma sebeplerinden bazılarına şöyle değinebiliriz;

Yüksek Kola Tüketimi: Kola ve diğer asitli içecekler, yüksek asit oranlarıyla midenizdeki besinleri parçalar. Besinleri sindirmek için üretilen mide asidinin mide yüzeyine teması kolaylaşır ve bu sizde açlık hissinin uyanmasına yol açar.

Hızlı Yemek Yemek: Yemek hızlı yendiğinde haliyle çiğneme işlemi hızlıca geçiştirilmektedir. Oysa ki doygunluk hissi beyne geç iletildiğinden, siz doyduğunuzu hissedinceye kadar ihtiyacınızdan çok daha fazla besini tüketmiş olabilir ve bu nedenle mide ağrılarıyla mücadele etmek zorunda kalabilirsiniz.

Karanlık Ortamlarda Yenen Yiyecekler: Doyma mideden alınan doluluk mesajlarına olduğu kadar, görme duyumuza da bağlıdır. Karanlık ortamda yenilen yemeklerde, görme duyumuzun beyne ilettiği sinyaller kimi zaman doyurucu olarak nitelendirdiğimiz ve ihtiyacımız kadar olan besin miktarı konusunda yanılgılara sebep olabilmekte ve bu nedenle fazladan tüketim gerçekleşmektedir.

Televizyon / Bilgisayar Başında Yemek Yemek: Televizyon veya bilgisayar başında yemek yiyen kişiler, beyinleri başka işler ile yoğun olarak meşgul olduğundan doygunluk hislerini çok daha geç sürelerde algılamaktadırlar.

Bu etkenlerden uzak durarak, tıbbi ve doğal yollardan sağlıklı bir şekilde kilo alabilir, en az şişmanlık kadar büyük bir problem olan zayıflık sorununuza çözüm bulabilirsiniz. Sağlıklı ve doğal yollardan kilo almak için sık öğünlerle, yüksek kalorili yiyecekler tüketmeli ve mutlaka spor yapmalısınız. Çünkü spor yapılmadan uygulanan bütün kilo alma aktiviteleri vücudunuzun yağ – kas oranını bozacak, sağlıksız ve yağlanarak kilo almanıza sebep olacaktır.

Ayrıca kaç kilo almanız gerektiğine ve hangi besinleri tüketerek kilo almaya çalışacağınıza kendi başınıza karar vermekten kaçınmalı, hangi yiyeceklerin sizin kilo almanızda faydalı olacağını ve nasıl bir beslenme düzeni izlemeniz gerektiği konusunda mutlaka bir diyetisyen hekime giderek uzman yardımı almalısınız.