Sağlıklı bir şekilde kilo nasıl verilir

Sağlıklı bir şekilde kilo nasıl verilir

4.0 (1 oy)

Bir işi gerçekleştirmek için devamlı başkalarından yardım istemek yerine kendinizi zorlamalı ve tembelliği alışkanlık haline getirmemelisiniz. Çünkü unutmayın, en büyük düşmanınız tembelliktir.

Sağlıklı bir şekilde kilo nasıl verilir
Sağlıklı kilo vermek , kilo vermek isteyenlerin dikkat etmesi gereken en önemli unsurdur. Günü 4 parçaya bölerek, vücuda  ihtiyacı olduğu besin maddelerini tüketme fırsatı vermekle beraber, küçük ve masum görünen yağ ve şeker içeriği yüksek  ikramlardan kaçınmak gerekir. Vücudun yağ ve kas dengesini sağlamada doğru beslenmek tek başına yetmeyeceği gibi, fiziksel aktivitede de  bulunmak  önemlidir. Beraberinde bir egzersiz programına başlamak ve hatta hayat boyu bir alışkanlık haline getirmek gerekmektedir. Bu mümkün değil ise, gün boyu hareket ederek gerekli formu sağlamalısınız. Gün içerisinde hareketliliği sağlayacak kısa yürüyüşler,düz ve düşük tempoda yapılan koşular iyi birer fırsat sayılır.

Bir işi gerçekleştirmek için devamlı başkalarından yardım istemek yerine kendinizi zorlamalı ve tembelliği alışkanlık haline getirmemelisiniz. Çünkü unutmayın, en büyük düşmanınız tembelliktir.

Yiyerek nasıl zayıflanır

Yemek kişiye ve yenilen besinlerin içeriğine göre değişiklik gösterir. Buna  rağmen yemek yedikten 3-4 saat sonra kan şekeri düşer ve karnımız acıkır, işte tam bu anda bir şeyler yeme isteği duyarız.  Diyetisyenlerin "az miktarda ve sık sık yemek yiyin" önerimizin temelinde bu yatar. Çünkü iş yoğunluğu veya başka meşguliyetler sebebiyle 6-7 saate varan güçlü bir açlık duygusu hızlı yemeyi tetikler ki, hızlı yemek yemek tasvip edilmeyen bir durumdur.

Vücudun ihtayacından çok daha fazla ve kısa sürede tüketilen besinler metabolik faaliyetleride bozulmaya neden olur.  Ancak fazlası elbette ki, depolanır. Bu durum sık sık tekrarlanırsa,  Yediğimiz kadarına yakın bir oran vücutta depolanır bu da yağ oluşumuna neden olur.  Bu nedenle 2-3 saatte bir yapılan tüketim günlük besin  kısmanıza yardımcı olur.

Aslında konuya yüzeysel olarak bakmakta bir hata sayılabilir. İşte tam burada sizlere istatiksel verilerle ulaşmak ve çözüm arayışına girmeden yardımcı olacak öneriler getireceğiz. Dengesiz ya da fazla beslenme beraberinde kalp, tansiyon, damar tıkanıklığı, kolesterol ve şeker gibi birçok hastalığa davetiye veriyor.

Peki bu durumda neler yapılabilir

''1 haftada 5 kilo vermek" gibi bir mucize olarak görülen kısa süreli diyetler, sağlık açısından ciddi sorunları da beraberinde getiriyor. Sindirim ve sinir sistemi bozuklukları, kansızlık, yorgunluk, halsizlik, baş dönmeleri, bulantı ve kusma bunlardan sadece bir kaçı... Bilinçsiz beslenme, yetersiz besin öğeleri metabolizmayı bir anda çökertiyor. Kilo kayıpları yağ yerine su ve kastan oluyor. Metabolizmanın yavaşlaması, verilen kiloların ve hatta daha fazlasının belli bir süre sonra hızla alınmasına neden oluyor.

Zayıflamak isteyen bir kişi öncelikle beynini bu koşula hazırlamalı, bir uzmana başvurmalı ve hedef belirlemelidir. Az, sık ve öz yemelidir. Uzun vadeli diyetler yapılmalıdır. Kilo almanın temelinde yatan atıştırma ve hareketsizlik gibi alışkanlıklarından vazgeçmelidir. Günlük alınan kalori miktarından 500–1000 kalorilik kısmının az alınması haftada ortalama 1 kilo verilmesini sağlar ve doğru olan da bu ölçüdür. İstenilen kiloya ulaştıktan sonra mutlaka koruma programına geçilmelidir.

İdeal kilo verme'nin sırları
• Yaş, kilo, boy, fiziksel aktivite düzeyi ve vücut analizinize göre uygun bir beslenme programı takip ediniz.
• Açlık hissettiğinizde bisküvi, kek, börek vb. gıdaların yerine önce bir bardak su içmek ve meyve, kepekli kraker, yoğurt, beyaz peynir, kuru erik, 3–4 adet ceviz gibi hafif ve sindirimi kolay yiyecekler yiyin.
• 3 ara öğün ve 3 ana öğün yemeyi alışkanlık edinin ve asla aç kalmayın.
• Günde ortalama 45 dakika yürüyüş yapın.
• Günde 8–10 bardak su için.
• Kan şekerini hızla yükseltip düşürmeyen, tokluk hissi veren, kepekli ve lifli yiyecekleri tercih edin. Üç beyazı (şeker-un-tuz) listenizden çıkartınız.
• Kızartmayı sofranızdan uzaklaştırın, onun yerine ızgara, haşlama ve buğulama türüne önem verin.
• Uyku düzeninizi dengede tutun. Çok uyku kadar uykusuzluk da kilo aldırır, çünkü az uyku sinir sisteminin dengesini bozar, stres yaratır ve bu da paralel olarak atıştırma eğilimlerini arttırır.
• Reçeli kendi öz şekeriyle yapın.
• Alkol alımını azaltın.
• Sigara, kahve ve kafeinli içecekler kan şekerini düşürerek şekerli gıdalara saldırmaya sebeb olduğu için bunlardan uzak durun.
• Hazır gıdalar ve asitli içecekleri hayatınızdan çıkarın.
• Zayıflama ilaçlarından kaçının. Çünkü bitkisel zayıflama ilaçları; vücutta B1 vitamini (thiamin) eksikliğine yol açıyor, karbonhidrat metabolizmasını etkiliyor, istem dışı göz kayması, yürümede dengesizlik ve sinirlilik gibi sinir sistemi bozukluklar yapar.
• Tartılmayı alışkanlık haline getirin ve eğer mümkünse yediklerinizi not edin.
• Kırmızı et tüketimini en aza indirin, onun yerine belirli ölçülerde tavuk ve balık tüketiniz.
• Yiyecekleri çok çiğneyin, porsiyonları azaltın, sofradan tıka basa tok olarak kalkmayın.
• Meyve ve tatlıyı yemekten yarım saat sonra yemeyi tercih yapın.
• Sofranızda "Omega 3" ve "Omega 6"ya yer verin. Omega 3; ceviz, fındık, soya fasulyesi, lahana, ıspanak, brokoli, marul, kanola bitkisi, soğuk su balıkları, balık yağı ve Omega 6 da ayçiçeği, mısır, soya ve tahıl ürünlerinde bulunur.
• Eğer kabızlık sorunu ile karşı karşıyaysanız; bol sebze ve salata yiyin, spor yapın ve bol su tüketin.
• Ekmek sepetini sofranızda bulundurmayın ve asla televizyon karşısında yemek yemeyiniz.
• Katı yağ yerine sıvı yağ kullanın ve et yemeklerine yağ katmayın.
• Mutlaka bir endokrinoloji uzmanına başvurun. Çünkü hormon bozukluğu da hızlı kilo alma ve gayret gösterilse de kilo verememe gibi sorunlar yaratır.
• Yüzden aşağıdaki hormon değerlerini kontrol ettirin.