Uykumu nasıl getiririm

Uykumu nasıl getiririm

Uyku problemi çekiyorsanız ve biyolojik saatiniz ile ilgili artık kontrolü sağlayamıyorsanız uykunuzu getirebilecek fikirlere göz atabilirsiniz.
0.0 (0 oy)
Aslında tam manasıyla sağlık konularını yerine getiremesek de zaman zaman kulaktan dolma bilgilerle yaptığımız yanlışları düzeltme fırsatı bulabiliyoruz. Fakat uyku problemi konusunda çocukluktan başlayarak bir türlü uyumak istemeyiz ve ertesi gün uykusuzluktan yakınsak da aynı hatayı tekrarlama başarısını yalnızca biz insanlar göstermekteyiz.

Uyku insanın temel ihtiyaçlarından biridir. Bir insanın uykusuz kalma zamanı kısıtlıdır ve bu süreyi dolduran herkes bilinci dahilinde olmasa da vücut kendisini uyuyarak dinlenmeye alacak ve organlar başta olmak üzere tüm vücudun sisteminin bir düzene girmesini sağlayarak kendisini korumuş olacaktır.İnsan bünyesinin zayıf görünmesine karşılık ciddi derecede olağanüstü varlıklar olduğumuzu söyleyebiliriz. Yapımız kırılgan gibi görünse de çok şiddetli darbelerden kurtulabiliyor ve yaşantımıza devam edebiliyoruz.

uykumak  için neler yapılmalı

Uyumak yukarıda da söylediğimiz gibi gün içerisinde yorgunluğumuzu veya artık yorgunluktan işlevini tamamlayamayan belli başlı organlarımızın düzelmesinde en büyük rolü oynayan eylemlerden biridir. Örneğin gözlerimizi artık yorgunluktan açamadığımızda nasıl yazıları bulanık görüyor ve uyuduktan sonra düzeliyorsa diğer organlarımız için de aynı durumun söz konusu olduğunu belirtmek isterim.

Uykumu nasıl getiririm sorusu için yapılabilinecek onlarca şey olduğunu söyleyebiliriz. Uyku zaten normal şartlar altında zaten ihtiyacımız olan bir şey ve düzensiz oluşunun nedeni belli başlı problemler olabilir. Bunların başında laktik asit miktarının dengelenmesi önemli bir faktördür.

Uykumu nasıl getiririm için örneğin ayran içtiniz ki kesinlikle uyku getirici özelliği bulunmaktadır. Ayran vücuttaki laktik oranını arttırır ve uyku halini tetikler. Çok fazla abartmasanız dahi ayran kendi başına uykunuzu getireceğinden emin olabilirsiniz.Hepimizin bildiği süt ise uyku getirmesinden ziyade uykuyu kaçırdığı etkisi olduğunu söyleyebilirim bununla birlikte çay, kahve gibi kafeinli içeceklerden de uzak durmanızda fayda var.